
Prowadząc firmę należy dbać przede wszystkim o regularnym płaceniu podatków i składek, o reklamie i promocji, lecz niezwykle ważne jest utrzymywanie i pielęgnowanie relacji z kontrahentami. Taka współpraca i dobre relacje spowodują, że działalność będzie działała sprawniej. Kto to taki kontrahent? Do kontrahentów firmy mogą należeć dostawcy, odbiorcy oraz instytucje współpracujące z firmą. Niektóre firmy jak np. producenci czy sprzedawcy mają naprawdę dużą ilość kontrahentów. Od ich relacji z nimi może zależeć czy firma będzie działała sprawnie i prężnie czy też nie. Jak utrzymywać dobre relacje z kontrahentami? Najczęściej dobrze jest, aby się kontaktować z nimi telefonicznie lub mailowo, aby przypominać o sobie i swojej firmie. Aby wręcz nawiązywać niemalże przyjacielskie relacje i aby dany kontrahent zawsze wiedział z właścicielem, jakiej firmy ma do czynienia. Ważne, aby kontrahenci nam zaufali i zobaczyli, że jesteśmy dobrą i solidną firmą. Unikanie kontaktu i ignorowanie kontrahentów może poskutkować nawet zerwaniem współpracy. Jednak chyba każdej firmie zależy na miłym, sprawnym i stałym kontakcie z kontrahentami, na zdobywaniu nowych zleceń. Warto również nawiązywać coraz to nowsze relacje kontrahenckie nawet z kontrahentami z zagranicy. Wszystko zależy jedynie od naszych indywidualnych zdolności.