
Coraz większa liczba początkujących przedsiębiorców, marzących o zakładaniu doskonałych działalności gospodarczej zapomina o uwzględnieniu najważniejszej rzeczy, czyli klienta. Dla większości z nich jest on zwyczajną, bezpłciową masą, o której niewiele wiadomo. Tymczasem, dobry przedsiębiorca doskonale powinien zdawać sobie sprawę, z jakim klientem ma do czynienia i nie powinien on stanowić dla niego indywidualności tajemniczej. Każdy przedsiębiorca, zanim podejmie jakieś działania powinna zastanowić się nad określeniem grupy docelowej, czyli rynku, na jakim będzie zamierzał rozprowadzać swoje usługi czy produkty. Pierwszym pytaniem, na jakie pragniemy sobie odpowiedzieć jest czy mamy tutaj do czynienia z rynkiem lokalnym czy też globalnym. Rynek lokalny to rynek niewielkiego czy też pojedynczego miasta, zamkniętej społeczności. Rynkiem lokalnym względem rynku globalnego całego kraju nazywa się także czasami rynki województw. Rynki globalne natomiast to rynki szerokie, mogą być to rynki krajowe czy też rynki międzynarodowe. Kolejnym krokiem będzie określenie wieku i płci grupy docelowej. Wiadomo bowiem, że produkty przygotowywane na potrzeby dziecka będą inne, niż te dla dorosłych, a produkty dla kobiet będą inaczej opracowane, niż produkty stworzone z myślą o mężczyznach. Zgodnie z tym, z jaką grupą docelową ma się do czynienia, można następnie opracować strategię promocyjną działalności gospodarczej. Wiadomo bowiem, że zupełnie inna reklama będzie pasowała nastoletnim mężczyznom, a zupełnie inna reklama będzie przygotowana dla osób starszych.