Porozumienie między szefem a kierownikiem

Porozumienie między szefem a kierownikiem

Wydawanie poleceń służbowych pracownikom, właściwa ocena ich pracy oraz umiejętność osiągania kompromisów oraz łagodzenia poważnych konfliktów między pracownikami, to tylko niektóre z wyzwań, jakie wiążą się z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Bez względu na to, jak duża jest firma, ile zatrudnia pracowników i jaki jest jej profil, osoba, która jest w jakimś stopniu odpowiedzialna za kierowanie przedsiębiorstwem, będzie musiała się zmierzyć z tymi właśnie problemami. Z tego też względu tak ważne jest to, aby kierownicze funkcje sprawowały tylko te osoby, które mają ku temu odpowiednie predyspozycje oraz są chętne do ponoszenia tak dużej odpowiedzialności. Nie można, bowiem zapominać o tym, że zarządzanie firmą to również bardzo duża odpowiedzialność, które nie można zrzucić na inne osoby. Z tego też względu nie można nikogo zmuszać do objęcia tak ważnych funkcji, nawet wtedy, kiedy osoba będzie wykazywać predyspozycje do jej pełnienia. Pracodawcy wiedzą bardzo dobrze, że kierownicy poszczególnych działów oraz ich zastępcy muszą być pewni swoich decyzji, nie mogą ulegać sugestiom innych pracowników, a przede wszystkim muszą podejmować bardzo szybko sprawiedliwe decyzje. Poza tym, muszą mieć doskonały kontakt z samym pracodawcą, który w wielu przypadkach musi zatwierdzić podjęte przez nich decyzję.