Nieświęci Mikołajowie
Nieświęci Mikołajowie
DATA  GODZ.  NAZWA
03.04
czwartek
22 WAWA LIBRE #4 | BARTOSZ & WUJEK BEN (GLOBAL DIGGERS) | Impreza
05.04
sobota
20.30 URBAN HEROES x PIGEON : YUNG LEAN & SAD BOYS | Impreza
06.04
niedziela
20 WARSAW IMPROVISERS ORCHESTRA | Koncert
07.04
poniedziałek
20 5. urodziny Powiększenia - dzień 1. | LXMP with CLAYTON THOMAS (PL/AUS) | Koncert
08.04
wtorek
20 5. urodziny Powiększenia - dzień 2. | RYKARDA PARASOL | Support: STARDUST MEMORIES | Koncert
09.04
środa
20 5. urodziny Powiększenia - dzień 3. | RADIAN | Koncert
10.04
czwartek
20 5. urodziny Powiększenia - dzień 4. | KRISTEN (PL) | Koncert
11.04
piątek
20 5. urodziny Powiększenia - dzień 5. | MAJA RATKJE & IKUE MORI (N/US) | Koncert
16.04
środa
20 MICHAŁ BIELA RECORD RELEASE PARTY | Koncert
17.04
czwartek
20 KAZUHISA UCHIHASHI / JERZY ROGIEWICZ | Koncert
17.04
czwartek
22 WCR W POWIĘKSZENIU | Impreza
18.04
piątek
22 BRUTAŻ #23 | Impreza
19.04
sobota
20 PROGRAM STREFA CSW: LEHN / MOREAU | Koncert
19.04
sobota
22 Ostatnie AM Radio 'Jak Kiedyś' w Powiększeniu | Impreza
20.04
niedziela
22 EASTER DANCING | Impreza
22.04
wtorek
20 KoLeLu na Scenie Intuitywnej Domu Wydawniczego FOR TUNE | Koncert
23.04
środa
20 Before Tauron Nowa Muzyka 2014 - OCET + Mooryc | Koncert
24.04
czwartek
20 SLAM W POWIĘKSZENIU | Slam
24.04
czwartek
22 #CZWARTEKNAAMEN | Impreza
25.04
piątek
19 KLANCYK gra ZABURZONE OSOBOWOŚCI | Spektakl
25.04
piątek
22 FLIRTINI X AM RADIO | Impreza
26.04
sobota
22 RECORD STORE DAY | akcja/impreza
27.04
niedziela
20 FOKN BOIS (GHANA/UK/RO) | Koncert
30.04
środa
22 FINISAŻ | Impreza
03
04
czw
WAWA LIBRE #4 | BARTOSZ & WUJEK BEN (GLOBAL DIGGERS)
Impreza
g. 22
wstęp wolny
05
04
sb
URBAN HEROES x PIGEON : YUNG LEAN & SAD BOYS
Impreza
g. 20.30
wstęp I pula - 20 zł

FB: http://on.fb.me/1fQB9sx

 

YUNG LEAN to pochodzący ze Sztokholmu młody raper i jeden z założycieli Sad Boys crew. Szwed jest raperem inspirującym się dokonaniami Lil B, Metro Zu czy Issue. Skandynawski raper wydaje się być ostatnim dodatkiem do tej listy rapowej avant-gardy. Analizując jego styl można powiedzieć, że połączeniem abstrakcyjnego poczucia humoru Kool Keith'a i Lil B oraz seksualnych dewiacji wymieszanych na bitach przypominających stylem ruch Chop & Screwed z Houston. Eteryczność przywodząca na myśl Main Attrakionz i wspomnianego już Lil B, napotyka elementy wschodniej Azji/Japonii (japońskie pismo często pojawia się w prasowych zdjęciach Sad Boys). Przewodzący #tumblr'owej fali rapu, zbierający co raz więcej popularności na całym świecie (choćby ze swoim klipem Kyoto sięgającym już prawie miliona odtworzeń).

PRESALE:
I pula - 20 zł
https://www.biletomat.pl/imprezy/urban-heroes-x-pigeon-yung-lean-sad-boys-566/

Drzwi: 20.30
Koncert: 21.30
Afterparty: 22.30

Po koncercie zagrają:
Jedynak (FLIRTINI)
Auer (Koka Beats)
Poor Niko (Oh Papi!)

Wstęp na after: 10zł
Bilety na koncert upoważniają do wstępu na after.

06
04
nd
WARSAW IMPROVISERS ORCHESTRA
Koncert
g. 20
wstęp

FB: http://on.fb.me/1gBsvy0

 

Kolejne spotkanie z improwizującym big bandem Warsaw Improvisers Orchestra, pod wodzą saksofonisty Ray’a Dickaty’ego.

Warsaw Improvisers Orchestra jest zespołem oddającym się spontanicznemu tworzeniu muzyki wolnej improwizacji, w wielkiej skali. Projekt ten powstał po to, aby umożliwić muzykom warszawskim i okołowarszawskim granie w dużym, improwizującym zespole. W ramach projektu znajdzie się również możliwość pracy w mniejszych składach: duetach, triach, kwartetach, kwintetach, itd

07
04
pn
5. urodziny Powiększenia - dzień 1. | LXMP with CLAYTON THOMAS (PL/AUS)
Koncert
g. 20
wstęp 15/25

W roku 2012 LXMP zaplanowało wydać cztery płyty w wersji trio. Udało się to im tylko połowicznie, czego efektem były albumy nagrane wspólnie z Chadem Popple (Gorge Trio) i Kazuhisą Uchihashim. W związku z innymi planami sprawa nieco przycichła, ale właśnie wraca. Trzecia płyta z serii nagrana została w zeszłym roku ze wspaniałym australijskim kontrabasistą Claytonem Thomasem i wydana zostanie w kwietniu przez Lado ABC. Jej tytuł to "Krautcore Kamikaze", instrumentarium to kontrabas, fortepian i perkusja, a muzyka to trudny do sklasyfikowania zderzacz hadronów należących do dwóch Polaków i jednego Australijczyka.

---

LXMP to zespół założony przez Piotrasa i Maciasa - dwóch warszawskich łapserdaków. Głównym motorem powstania była miłość do Korga MS-20, w związku z czym pierwotnie instrumentarium zawierało: perkusję, bas i dwie MS-dwudziestki. Ale od kiedy trochę popodróżowali i ponosili to w kejsie na przykład przez pół Kyoto czy innego Tokyo ("nie mogę ci nic obiecać"), to przerzucili się na Korgi R3 i strasznie się zsyntezatorowili. Od początku związani są z warszawską wytwórnią Lado ABC, a pierwszą wydaną płytą było "Trois Suites + Une Miniature" - 20 minut muzyki zawieszonej gdzieś pomiędzy oscylatorami, siarczystym grindem, a aplikacją Talking Carl. Kolejne wydawnictwa to dwa albumy (z planowanej serii czterech) z gośćmi (Chad Popple i Kazuhisa Uchihashi) wydane w 2012. Następnie na zamówienie Unsound Festival LXMP zinterpretowali klasyczny album Herbie Hancocka "Future Shock", który w wersji płytowej ukazał się na wiosnę 2013 i pociągnął za sobą trasy po Europie z The Kurws, USA z Deerhoof i Brazylii z różnymi takimi. W roku 2013 odbyła się również polska mikrotrasa z gitarzystą Tabatą Mitsuru (Acid Mothers Temple), która zaowocowała kasetą "The Posenburg Concertos" wydaną przez Oficynę Biedota. Na rok 2014 zaplanowana jest trzecia odsłona płyt trio (tym razem z Claytonem Thomasem), kaseta alter-ego LXMP czyli 60 Minut Projekt i szeroko pojęta praca nad nowym autorskim albumem.

---

Clayton Thomas – kontrabasista, kompozytor i performer, grający także na instrumentach elektronicznych. Urodził się w Sydney w 1976 ale od kilku lat mieszka w Berlinie. Uczeń Wilbera Morrisa i Petera Kowalda. Niezwykle aktywny na europejskiej scenie jazzowej.
Współtwórca wielu grup grających jazz i free improv: Trio AUS (wraz z Johannesem Bauerem i Tony'm Buckiem), HAMMERIVER (z Clare Cooper, Chrisem Abrahamsem, Tobiasem Deliusem, Christoferem Kurzmannem, Wernerem Dafeldeckerem), CODE (z Kenem Vandermarkiem, Maxem Naglem & Wolfgangiem Reisingerem), The Astronomical Unit (z Matthiasem Mullerem & Christianem Marienem), Creoles (z Jimem Denley'em) i wiele, wiele innych.
Koncertował i nagrywał m.in. z Kenem Vandermarkiem, Paulem Lovensem, Peterem Brotzmannem, Sonny Simmonsem, Evanem Parkerem, Anthea Caddym, Andre Vidą, Stevem Heatherrm, Magda Mayas, Chrisem Heenanem, Matthiasem Mullerem, Manon-Liu Winter, Hannes Loeschel, Sherif and Christine Sehnaoui, Franzem Hautzingerem, Mikołajem Trzaską i The Ex.

08
04
wt
5. urodziny Powiększenia - dzień 2. | RYKARDA PARASOL | Support: STARDUST MEMORIES
Koncert
g. 20
wstęp 20/30

FB: http://on.fb.me/1i18ShF

 

Zapraszamy na koncert RYKARDY PARASOL, wokalistki i multiinstrumentalistki stawianej przez niektórych w jednym szeregu z takimi gwiazdami jak Nico, Patti Smith, PJ Harvey!



Rykarda Parasol jest jedną z tych artystek, których muzyka zdaje się nie być zwykłą, wyrachowaną artystyczną kreacją, ale czymś, co w bardzo wyrazisty sposób pochodzi z samej głębi duszy. Ta urodzona w San Francisco wokalistka i multiinstrumentalistka o korzeniach polsko-żydowsko-szwedzkich (co tłumaczy jej oryginalne nazwisko – to nie pseudonim!) ze swoją twórczością wpisuje się w tradycję mrocznych, nastrojowych, pełnych poetyckości songów i ballad. Wymieniana jest jednym tchem z takimi muzycznymi osobistościami jak Nico, Patti Smith, PJ Harvey, Leonard Cohen, Tom Waits czy Lou Reed. Ze względu na swój głęboki i niski tembr głosu najczęściej porównuje się jej styl śpiewania do Nicka Cave’a, uznając ją nawet za jego żeński odpowiednik.

Stardust Memories to zespół założony przez muzyków grup Marii Peszek, Voice Band, Letters From Silence i Magnificent Muttley.
Razem tworzą specyficzną i niespotykaną na polskim rynku muzyczną mieszankę - od korzennych, „rootsowych", amerykańskich dźwięków z  obszaru bluesa, country, folku i bluegrassu, przez kosmiczną psychodelię, aż do współczesnej alternatywy. Flirtują z modnymi aktualnie brzmieniami retro & vintage.

Specyficzny klimat stardustowych kompozycji kreują głębokie znane z produkcji z lat 60’ pogłosy, mocny i zmysłowy wokal oraz psychodeliczne dźwiękowe efekty, które w połączeniu z klasycznym brzmieniem skrzypiec i wiolonczeli budują atmosferę rodem z soundtracków do filmów Tarantino, Rodirgueza czy Lyncha.

Swoją stylistykę zespół określa zwięźle jako 'dark country' oraz 'space folk', a jako inspirację wymienia m.in. takich wykonawców, jak: Tom Waits, Dead Weather, Bob Dylan, Florence&The Machine, The Kills, The Rolling Stones, czy The Raconteurs.

09
04
śr
5. urodziny Powiększenia - dzień 3. | RADIAN
Koncert
g. 20
wstęp 40/50

Radian


Martin Brandlmayr: perkusja, elektronika
John Norman: bas
Martin Siewert: gitara, gitara hawajska, elektronika


Radian to bez wątpienia jeden najważniejszych i najoryginalniejszych zarazem zespołów ostatnich lat, który zyskał międzynarodowe uznanie dzięki swojej niespotykanej precyzyjnej dźwiękowej abstrakcji.

Martin Brandlmayr, John Norman and Martin Siewert używają tradycyjnych rockowych instrumentów do tworzenia krańcowo minimalistycznych struktur. W pustej przestrzeni pojawiają się krótkie eksplozje, w ryzach utrzymuje ich niezwykle wyczulona na detal gra perkusji, a poszczególne warstwy nachodzą na siebie i nieoczekiwanie tworzą
niesamowite piękno. Specyficzna estetyka Radiana opiera się na nieustannym i subtelnym tworzeniu trudno wytłumaczalnego napięcia.

Radian to zespół o niesamowicie oryginalnej intensywności i fakturze dźwięku - The New York Times

Radian nasłuchuje mikrokosmosu dźwiękowych detali, i tworzy z nich hipnotyczny szum, który zdaje się być cienki jak folia i gęsty jak kolczuga - Philip Sherburne, XLR8R

10
04
czw
5. urodziny Powiększenia - dzień 4. | KRISTEN (PL)
Koncert
g. 20
wstęp 15/25

10 kwietnia w Powiększeniu Kristen przerwie ponadroczne milczenie koncertowe i zaprezentuje kilka najnowszych utworów ze swej najnowszej Epki, która najprawdopodobniej ukaże się jesienią na winylu. Na syntezatorze analogowym towarzyszyć im będzie Maciek Bączyk, znany z Robotobiboka i Małych Instrumentów.

Kristen to zespół Mateusza Rychlickiego, Łukasza Rychlickiego i Michała Bieli, założony w Szczecinie w 1997 roku. Od samego początku w unikatowy sposób łączy romantyzm z chaosem, melodie z hałasem, ogień z wodą.

Jak dotąd na swoim koncie zespół ma 6 znakomitych płyt, ostatnią wydaną w grudniu 2011 (An Accident, LADO ABC).


Kristen 'An Accident!' to, moim zdaniem, najlepsza polska płyta mijającego roku.
Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy

Po takiej płycie, jak "An Accident" trudno nie mieć do Kristen stosunku czołobitnego.
Onet.pl

Z której strony nie patrzeć - studyjnej lub koncertowej - to najlepszy gitarowy zespół w Polsce.
Popumusic.pl

An Accident przedstawia cechy muzyki Kristen, tyle że w surowszej, bardziej szorstkiej niż dotąd formie, co może wywoływać skojarzenia choćby z klasykami z Sonic Youth. Mimo to, to wciąż bardzo osobny zespół.
Uważam Rze

Muzyka Kristen wywołuje mnóstwo skojarzeń i myśli, ale jak zapisać westchnienie, okrzyk olśnienia, jęk zachwytu?
Gazeta Wyborcza, Duży Format

11
04
pi
5. urodziny Powiększenia - dzień 5. | MAJA RATKJE & IKUE MORI (N/US)
Koncert
g. 20
wstęp 40/50

Dwie niezwykle ważne postacie współczesnej muzyki: znakomita norweska kompozytorka, wokalistka i performerka - Maja Rakje oraz Ikue Mori – od lat 80tych związana ze sceną nowojorskiej awangardy, była perkusistka DNA, obecnie, poza własnymi projektami, zaangażowana w kilka zespołów dowodzonych przez Johna Zorna.

 

Maja Solveig Kjelstrup Ratkje

Wokalistka, performerka, muzyk elektroniczny, wykształcona kompozytorka. Jej kompozycje były wykonywane m.in. przez Oslo Sinfonietta, kwartet Cikada, Frode Haltliego, POING. Zdobyła między innymi nagrodę Ars Electronica (za album Voice), wyróżnienie na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO (za Concerto for Voice (moods III)) oraz, jako pierwsza kompozytorka, nagrodę Arne Nordheima. Współtworzy kwartet SPUNK, duet Fe-mail oraz tria Agrare i (x,yz), regularnie współpracuje z takimi artystami jak Jazzkamer, Jaap Blonk, Joëlle Léandre, POING , Snowshoeing, Stephen O'Malley, Ikue Mori, Zeena Parkins and Lasse Marhaug. Tworzy muzykę dla przedstawień, filmu, teatru tańca, instalacji i słuchowisk autorstwa Elfriede Jelinek. Była wokalistką w takich składach jak Engegårdkvartetten Orchestra, BBC Scottish Symphony Orchestra i Klang Forum Wien. Zagrała także główną rolę w swojej operze No Title Performance and Sparkling Water. W 2013 roku była nominowana do Nordic Council Music Prize.

 

Ikue Mori

Ikue Mori w 1977 roku przeprowadziła się z ojczystego Tokio do Nowego Jorku, gdzie grała na perkusji z zespołami No Wave czy DNA, które współtworzyli z nią prekursorzy muzyki noise, m.in. Arto Lindsay i Tim Wright. W połowie lat 80. artystka zaczeła wykorzystywać perkusję i elektronikę tworząc muzykę improwizowaną, czego efektem były liczne kolaboracje z reprezentantami tej sceny w latach 90. Występowała m.in. z Ensemble Modern, Zeeną Parkins, Fredem Frithem, a w 1999 roku otrzymała Distinctive Award w kategorii Prix Ars Electronics Digital Music category. Na początku XXI wieku Ikue Mori zaczęła wykorzystywać laptop, aby poszerzać spektrum swoich zainteresowań. Przygotowała m.in. kompozycję Aphorism, która otrzymała nagrodę Civitella Ranieri Foundation Fellowship, a w 2007 Tate Modern zleciło jej przygotowanie ścieżki dźwiękowej do pokazów niemych filmów, których autorką była Maya Deren. Aktualnie tworzy w takich składach jak Mephista, Phantom Orchard, Kibyoshi oraz licznych ensemblach swojego partnera, Johna Zorna.

 

MAJA RATKJE & IKUE MORI /// „SCRUMPTIOUS SABOTAGE”

„Scrumptious Sabotage” to zapis występów na żywo, które połączyły dwie ważne postacie współczesnej muzyki: znakomitą norweską kompozytorkę i wokalistkę Maję S.K. Ratkje oraz uznaną improwizatorkę i kompozytorkę Ikue Mori (byłą perkusistkę grupy DNA). Wspólne terytorium dźwiękowe stworzone przez obie artystki, oscyluje pomiędzy z wolna narastającym napięciem a wybuchami niepohamowanego hałasu. W ramach tego dialogu Ratkje przy pomocy preparowanego głosu oraz warsztatu instrumentów tradycyjnych i elektronicznych eksploruje granice dźwięku oraz jego nieznane aspekty. Z kolei Mori ze swym laptopem nadaje całości silny szkielet i poczucie głębokiego skupienia. W długich, starannie budowanych i pełnych niuansów kompozycjach, obie artystki krążą pomiędzy obszarami dźwięków rytualnych i medytacyjnych a nieregularnymi plamami hałasu. Najbardziej zaskakującą stroną nagrania jest fakt, że pomimo iż kompozycje zostały stworzone całkowicie intuicyjnie, niepoprzedzone żadnym planowaniem, wzajemne porozumienie między Ratkje i Mori jest wyczuwalne na pierwszy rzut ucha. Ich wiedza i zdolność do natychmiastowej komunikacji budują niewidzialną konstrukcję, która nadaje kierunek strumieniowi improwizowanego dźwięku. Album obfituje w śmiałe zwroty i salta, a jednocześnie jest pełen momentów kontemplacji.

(Olga Drenda)

16
04
śr
MICHAŁ BIELA RECORD RELEASE PARTY
Koncert
g. 20
wstęp 20

Michał Biela (+ Małgorzata Penkalla, Magdalena Gajdzica i Karolina Rec)
Ksawery Wójciński
Enchanted Hunters

16 kwietnia odbędzie się w Powiększeniu premiera długo wyczekiwanej debiutanckiej płyty Michała Bieli (znanego z Kristen, Ścianki czy Kings of Caramel), którą nagrał wraz z pomocą Małgorzaty Penkalli i Magdaleny Gajdzicy, znanych z Enchanted Hunters, oraz z Karoliną Rec (m.in. Cieślak i Księżniczki, Anthony Chorale).

Bielę supportować będą olśniewające Enchanted Hunters (które zapowiadają swój nowy materiał), a także znakomity kontrabasista Ksawery Wójciński.

W czasie koncertu będzie można kupić płytę i będzie to jedyna okazja żeby ją kupić wiosną w Warszawie – płyty Bieli sprzedawane będą tylko na koncertach.

Bilet: 20pln
Płyta CD: 20pln


Michał Biela:
https://www.youtube.com/watch?v=USdYNq5I-Fg

Enchanted Hunters:
https://www.youtube.com/watch?v=DTa8QdUHyI0

Ksawery Wójciński:
https://www.youtube.com/watch?v=FGJyT6duCz0

17
04
czw
KAZUHISA UCHIHASHI / JERZY ROGIEWICZ
Koncert
g. 20
wstęp 20/30

FB: http://on.fb.me/1h7LUTT

 

Kazuhisa Uchihashi i  Jerzy Rogiewicz, czyli jeden z najważniejszych współczesnych gitarzystów improwizatorów na świecie w duecie z wybitnym polskim perkusistą znanym z takich składów jak Levity, Profesjonalizm czy Polonezy.

Ich koncerty to trzymające w ciągłym napięciu improwizacje eksplodujące różnorodnością brzmienia i nieustannymi zwrotami muzycznej akcji. Można było ich usłyszeć w ubiegłym roku na koncercie kończącym warsztaty muzyki improwizowanej, prowadzone przez Uchihashiego. Cytując culture.pl: „...było to najciekawsze tegoroczne wydarzenie muzyczne w  klubie Powiększenie. Był to zarazem obiecujący przedsmak nadchodzących koncertów w Japonii.”

Po koncertach w Tokio i Osace, które grali z supergrupą polsko - japońskich improwizatorów (wśród nich m.in. Tatsuya Yoshida, Michio Yagi, Akira Sakata, Wacław Zimpel, DJ Lenar i  Jerzy Mazzoll) postanowili spotkać się ponownie by zagrać serię koncertów, oraz nagrać płytę w duecie. Po koncertach w Polsce wystąpią w  klubie Ausland w Berlinie jako trio z Tonym Buckiem, członkiem legendarnego The Necks.

Kazuhisa Uchihashi – jest uznawany za jednego z najważniejszych gitarzystów-improwizatorów na świecie. Obok Otomo Yoshihide i Keiji Haino jest symbolem japońskiej awangardy. Urodził się w 1959 roku w Osace. Naukę gry na gitarze rozpoczął w dwunastym roku życia, a od 1983 całkowicie poświęcił się muzyce improwizowanej. Eksperymentuje z wieloma różnymi urządzeniami i  przystawkami dźwiękowymi, by wzmocnić ekspresję brzmienia gitary. Komponuje muzykę do filmów, spektakli teatralnych, słuchowisk radiowych i  reklamówek telewizyjnych. Popularność w Japonii i na świecie zdobył dzięki koncertom z takimi gigantami muzyki improwizowanej jak: John Zorn, Tatsuya Yoshida, Kan Tae Hwan, Peter Brötzmann, Sam Bennett, Steve Beresford, Zeena Parkins, czy Elliott Sharp. Współtworzył legendarną już formację Ground Zero, od 1996 roku współtworzył najważniejszy japoński festiwal muzyki improwizowanej Beyond Innocence.

Jerzy Rogiewicz – urodzony w Bydgoszczy kompozytor, perkusista i  pianista, absolwent kompozycji na Akademii Muzycznej w Krakowie. Od kilku lat współtworzy niezależną scenę muzyki warszawskiej skupioną wokół wydawnictwa Lado ABC. Znany przede wszystkim jako perkusista zespołu Levity oraz projektów Marcina Maseckiego (Profesjonalizm, Polonezy, I edycja WOR-u). Nagrywał i występował z takimi artystami jak Toshinori Kondo, Joanna Halszka Sokołowska, Pink Freud, DJ Lenar, Tomasz Duda, Paweł Szamburski. Specjalizuje się w szeroko pojętej muzyce improwizowanej, choć równie chętnie gra i pisze piosenki.

 

17
04
czw
WCR W POWIĘKSZENIU
Impreza
g. 22
wstęp
18
04
pi
BRUTAŻ #23
Impreza
g. 22
wstęp 10
19
04
sb
PROGRAM STREFA CSW: LEHN / MOREAU
Koncert
g. 20
wstęp 20/30 zł

Współorganizacja Program Strefa, Centrum Sztuki Współczesnej

✩ Thomas Lehn : analog Synthesizer

✩ Benoît Moreau : toypiano, electronics

 

BILETY:

►20 Pln: Przedsprzedaży w barze w Powiększeniu + Newsletter

►30 Pln: W dniu koncertu

 

►Zapisz się na newsletter i zarezerwuj bilet po 20 Pln

Tu możesz się zarejestrować: http://on.fb.me/XsIN3E

 

 

✩ Thomas Lehn

Urodzony w Fröndenberg (Niemcy) w 1958 roku . Od 1980 roku Thomas Lehn pracuje jako autor i wykonawca muzyki współczesnej . Jako pianista koncertuje od 1982 roku - wykonując zarówno nową muzykę współczesną w tym wiele prawykonań, jak i tradycyjne kompozycje z okresów Klasycyzmu i Romantyzmu. W 1989 roku zainicjował zespół kameralny Trio Dario, a 3 lata później Mengano Quartett, z którymi wykonywał kompozycje współczesnej awangardy i utwory specjalnie pisanych dla tych zespołów. Od lat 90tych równolegle do jego pracy jako pianisty koncentruje się na wykonywaniu muzyki live-electronic. Thomas Lehn porusza się w szerokim spektrum dziedzin muzycznych, a dzięki doświadczeniom jakie zdobył jako improwizator i wykonawca muzyki współczesnej i jazzowej i zaangażowaniu w wielu innych projektach, takich jak teatr, muzyka, taniec, multimedia, pre i postprodukcja itp. rozwinął swój indywidualny "język" muzyki elektronicznej.

Używa syntezatorów analogowych z lat 60tych, a od 1994 w szczególności EMS Synthi A.

 

✩ Benoît Moreau

Urodził się w 1979 roku.

Benoît Moreau porusza się w dziedzinie muzyki improwizowanej i kompozycji. Używając fortepianu, klarnetu, instrumentów elektronicznych lub komponując, konfrontuje muzykę z filmem, performancem i teatrem. Jest członkiem, współzałożycielem Stowarzyszenia Rue du Nord (Lausanne) dedykowanemu muzyce improwizowanej .

http://benoitmoreau.blogspot.ch/p/moreaulehn-duo.html

http://www.youtube.com/watch?v=G-A9fS-znzo

19
04
sb
Ostatnie AM Radio 'Jak Kiedyś' w Powiększeniu
Impreza
g. 22
wstęp 10
20
04
nd
EASTER DANCING
Impreza
g. 22
wstęp

Maceo (Warsoul), Jedynak (Flirtini), Steez (Rap History Warsaw), Wujek Ben (Global Diggers)

22
04
wt
KoLeLu na Scenie Intuitywnej Domu Wydawniczego FOR TUNE
Koncert
g. 20
wstęp 30

FB: http://on.fb.me/1m2WXS1

Trzeci koncert na Scenie Intuitywnej Domu Wydawniczego For Tune w warszawskim klubie Powiększenie

Zagra formacja - KoLeLu - (Konikiewicz - Leniewicz - Ludew) wraz z mistrzem ceremonii serii koncertów – Ryszardem Wojciulem.

KoLeLu to nowy zespół, działający od lata 2013 w składzie:

Wojciech Konikiewicz - gitara
Piotr Leniewicz - bas
Karol Ludew - perkusja

Basista i perkusista tworzą czołową polską, rockową sekcję rytmiczną. Są także członkami zespołów takich jak metalowy Semantik Punk, który za swoją, nagraną w USA przy współpracy producenta zespołów takich jak Slipknot czy Sepultura - Rossa Robinsona płytą "abcdefghijklmnoprstuwxyz" zdobył znakomite recenzje w czołowych pismach światowych, Tilt czy Złodzieje oklasków.

Pewnym zaskoczeniem jest ujawnienie się Konikiewicza jako gitarzysty. Ten, legendarny klawiszowiec, kompozytor i producent, jeden z twórców nurtu polskiej awangardy jazzowej oraz elektroniki ale także współpracownik najważniejszych postaci rocka takich jak Janerka, Ciechowski, Brylewski, Budzyński i wielu innych, był do tej pory kojarzony z instrumentami klawiszowymi, tymczasem, jak sam mówi, na gitarze gra od 15 roku życia i jest to jego ulubiony instrument, którego używa w niekonwencjonalny sposób.

Na saksofonach i klarnetach zagra mistrz ceremonii serii koncertów – Ryszard Wojciul – muzyk, producent muzyczny, dziennikarz i muzykolog w jednym. W latach osiemdziesiąty związany z niezależną sceną rockową, później aktywny na scenie współczesnej muzyki poważnej i awangardowego jazzu. Lider The Intuition Orchestry, człowiek mediów i manager kultury.

Koncert będzie można obejrzeć na żywo w internecie na platformie NUPLAYS

23
04
śr
Before Tauron Nowa Muzyka 2014 - OCET + Mooryc
Koncert
g. 20
wstęp 20/25

FB: http://on.fb.me/1eDCy6k

Czym jest ocet? Kwaśną mieszanką nadającą smak, zaskakującym akcentem w najzwyklejszych nawet daniach. OCET to także trio, które od pewnego już czasu doprawia swoją pomysłowością scenę jazzową i post-jazzową. Niezależnie od tego, czy kochacie się w skomplikowanych rytmach spod znaku BadBadNotGood, czy pięknych melodiach ukrytych wśród gorączkowych improwizacji, OCET to zespół, który każdego potrafi czymś zaskoczyć. Zamaskowana trójka muzyków otoczona baterią sprzętu: efekty, laptopy, syntezatory, kontrolery, plus instrumenty - fortepian, kontrabas, wurlitzer, gitary i  bębny, zamienia każdy koncert w szalone show, podczas którego wydarzyć się może absolutnie wszystko.

Doskonale wiedzą o tym ci, którzy mieli okazję zobaczyć OCET podczas ubiegłorocznej edycji Festiwalu Tauron Nowa Muzyka. Teraz nadeszła pora, by zaprezentować niesamowite trio jeszcze szerszej publiczności. Piosenki przemieszane z jazzowym chaosem, taneczne bity i wirtuozerskie solówki, całkowity brak zahamowań wobec ograniczeń narzucanych przez konwencje i gatunki – tego wszystkiego możecie się spodziewać już 23 i 25 kwietnia, podczas dwóch kolejnych imprez z cyklu Before Tauron Nowa Muzyka 2014. Oprócz koncertów z naszej Beforowej serii, zespół pojawi się także 20 kwietnia jako jedna z głównych gwiazd na scenie bydgoskiego MÓZGu w ramach festiwalu Bromberg Calling.

24
04
czw
SLAM W POWIĘKSZENIU
Slam
g. 20
wstęp
24
04
czw
#CZWARTEKNAAMEN
Impreza
g. 22
wstęp
25
04
pi
KLANCYK gra ZABURZONE OSOBOWOŚCI
Spektakl
g. 19
wstęp 30 (normalne) / 20 (ulgowe - studenckie, uczniowskie, emeryckie, warsztatowe, karta miejska Klancyka)
25
04
pi
FLIRTINI X AM RADIO
Impreza
g. 22
wstęp
26
04
sb
RECORD STORE DAY
akcja/impreza
g. 22
wstęp 10

FB: http://on.fb.me/1eDJ4Kh

Przez całą noc w  klubie wystąpi kilkudziesięciu muzyków, DJ-ów, kolekcjonerów, dziennikarzy muzycznych i innych osób związanych ze sceną. Tak jak w  zeszłym roku, zostali oni poproszeni o zabranie i puszczenie tylko jednej ulubionej płyty. W tym roku wyzwanie przyjmie równie solidna ekipaa, co w czasie poprzednich edycji. Postaramy się Was również zaskoczyć. Stay tuned.

Line-up wieczór:
600sto900 (Deep We Can / Rave is not dead)
Bert (Last Robots / Polskie Radio 4)
Białkowski
Blekot (Rap History Warsaw)
Borek (Plan B / Powiększenie / Plac Zabaw)
Bshosa (1500m2 / BLCKSHP)
Burn Reynolds (Soul Service)
Dizky (Club Collab)
DJ Panda (Pezet/Noon / Koka Beats)
Envee (Niewinni Czarodzieje)
Essence (Głebokie Pasmo
Falcon (SPINLAB)
Filip Kalinowski (KiRK)
Hadrian (Głębokie Pasmo)
Harper (Boogie Mafia / Polskie Radio 4)
Hubson (Alkopoligamia)
Igor (Kulturalna)
Grobel (S1 Warsaw)
Jan Piotr Szatan (Głębokie Pasmo)
Jedynak (Club Collab)
Jonkpa (Koh-I-Noor)
Kacper P
Karol Strzemieczny
Kebs (SPINLAB)
Koola (Metro)
Łukasz Kamiński (Co Jest Grane)
Łukasz Seliga
Maceo (Warsoul)
Małgorzata Halber
Mic Ostap (Red Bull Music Academy)
Mike P (Pol_On)
Motyl (Recognition)
Najar (CC)
Niko (Rebel Scream)
Padnij (SideOne)
Piotrek Waxbox (Asfalt Records)
Praktik
Qbs (Deep We Can / W tańcu)
Risky
Łukasz Mitura
Truant
Urb (Dinal)
Weekid (Na Stare Milion)
Wojtek (SideOne)

27
04
nd
FOKN BOIS (GHANA/UK/RO)
Koncert
g. 20
wstęp wolny

FB: http://on.fb.me/1iSJRm9

Na zakończenie tegorocznej AfryKamery, 27 kwietnia o  godz. 21:00 zapraszamy do Klubu Powiększenie na unikalne wydarzenie: koncert ghanijskiego duetu FOKN BOIS, którzy wykonują swoje utwory w  języku ghaijskim pidgin English. Uważani są za jednych z najbardziej rozpoznawalnych twórców z Ghany. Występowali na scenie z takimi gwiazdami jak Femi Kuti & Gorillaz czy Snoop Dogg. Artyści przyjadą do Polski na premierowy pokaz filmu „To wina hajsu”, który odbędzie się w ramach 9. Festiwalu Filmów Afrykańskich AfryKamera 2014.

FOKN BOIS to mocne hiphopowe brzmienie „Czarnego Kontynentu” oraz niekonwencjonalne podejście do twórczości.

Artyści pochodzą z Ghany i uważani są za jednych z najbardziej rozpoznawalnych twórców z tego kraju. Zdobyli popularność po stworzeniu pierwszego musicalu w języku pidgin english „To wina hajsu I”, którym podbili serca widzów na całym świecie. Duet Fokn Bois silne wykorzystuje lokalne akcenty muzyczne i potoczną mowę zestawiając to z  minimalistycznym bitem.

Panowie nie stronią od autoironii i  wulgarnego humoru. Niektóre z ich utworów zawierają elementy afrobeatu. Ich niekonwencjonalna twórczość, przewrotny i pełen absurdalnego humoru styl stanowi mieszankę wybuchową. Artyści występowali na scenie z taki gwiazdami jak Femi Kuti & Gorillaz czy Snoop Dogg.

Próbkę ich twórczości będziemy mogli zobaczyć podczas pokazu filmu „To wina hajsu I” oraz „To wina hajsu II” 25.04 o godz. 20:30 w Kinie Luna. Po projekcji odbędzie się spotkanie z artystami z FOKN BOIS. Reżyser filmu jest znanym ghanijskim reżyserem wideoklipów dla takich lokalnych twórców jak OY czy Sister Deborah. W obu częściach mówione dialogi pojawiają się jedynie okazjonalnie, zamiast tego z komicznym zacięciem, przypominającym przygody amerykańskiego kultowego duetu Cheech i Chong, rapują wymieniając się poglądami, dyskutując o jedzeniu, o kobietach, martwiąc się o pieniądze. Między banalnością prób poderwania dziewczyn czy szukania „szybkiej forsy”, epizodów bycia na haju oraz nastawieniem na beztroską komedię, „Coz Ov Moni” wprowadza w życie codzienne Ghany ,  prezentując przy tym porządny wgląd w życie uliczne ghanijskich miast.

30
04
śr
FINISAŻ
Impreza
g. 22
wstęp