
Oprócz tego, że własna firma daje wiele satysfakcji i przyjemności z bycia własnym szefem to jednak trzeba wziąć pod uwagę mniej przyjemną jej stronę, czyli papierkowa robota innymi słowy formalności. Każdy dokument, rachunek czy faktura muszą być uporządkowane i przechowywane. Bo może się tak zdarzyć, że będziemy mieli kontrolę firmową. Poza tym istnieje wymóg, aby pewne dokumenty przechowywać nawet kilka lat. Dlatego trzeba być naprawdę sumiennym i dokładnym a przy tym dobrze zorganizowanym. Jeśli mamy pracowników może być również wymagana dokumentacja pracownicza np. związana z wyjazdami służbowymi pracownika, delegacjami itp. Również niezwykle ważna jest dokumentacja księgowa, którą zazwyczaj zajmuje się właśnie dział księgowości w naszej firmie lub biuro rachunkowe, któremu zlecamy prowadzenie księgowości naszej firmy. Wszystkie te dokumenty powinny być poukładane chronologicznie i uporządkowane z podziałem na rachunki, faktury, delegacje itp. Wszystkie te dokumenty są po to, aby dać obraz działalności firmy, aby pokazać czy firma wykazuje zyski czy straty. Ponadto niektórych dokumentów wymaga Urząd Skarbowy lub ZUS. Jak widać jest to troszkę sporo formalności i warto być odpowiedzialnym za to wszystko. Bądź też wyznaczyć osobę odpowiedzialną za papierkową robotę, najczęściej jest to księgowa lub dział księgowości.