Przede wszystkim intuicja

Przede wszystkim intuicja

Prawdą jest, że najlepszymi biznesmenami są osoby, które posiadają dobrą intuicję. Często trzeba się z tym urodzić, ale okazuje się, że intuicja też przychodzi z czasem. Może nie zdajemy sobie z tego sprawę, ale to właśnie dzięki zdobytemu doświadczeniu w chwilach kiedy ma nadejść kryzys, cięższa chwila, włącza nam się czerwona lampka. Gdybyśmy nie znali pewnych zachowań rynkowych, reakcji klientów, nawet psychologii, nie mielibyśmy tak wypracowanej intuicji. Intuicja to zatem nie tylko wrodzone przeczucie, które nas ostrzega. To przede wszystkim wypracowana na podstawie zdobytych doświadczeń umiejętność szybkiego reagowania, gdy sytuacja dopiero do nas dociera. Odczytywanie odpowiednich znaków i zauważanie ich jest bardzo ważne w tej kwestii. Trzeba zatem znać się na wielu biznesowych, psychologicznych zagadnieniach. Intuicja to cecha każdego dobrego przedsiębiorcy. Musimy wiedzieć co się sprzeda, na co nie będzie popytu oraz w jaki sposób zareaguje konkurencja. W walce z tą ostatnia intuicja jest również ważna. Musimy mieć pomysły w jaki sposób ją zaskoczymy, w jaki sposób odciągniemy od konkurencji klientów i zabierzemy jej ich. Musimy pamiętać, że dozwolone są na rynku prawie wszystkie chwyty, jednak pamiętajmy o uczciwości. Nie należy używać chwytów poniżej pasa, nawet gdyby miały nam dać niesamowite możliwości. Prędzej czy później może się to wydać i stracimy naszych klientów.