
Biznesplan to absolutna podstawa. Bez niego nigdy nie powinniśmy poczynać żadnych korków w kierunku otwierania działalności. Plan biznesu pozwoli nam dokładnie i obiektywnie określić czy działalność ma sens. Należy jednak tworzyć biznesplan o realne fakty. Musimy wiedzieć co nieco o rynku, na którym chcemy zacząć działać. Na początek przeanalizujemy jak prezentuje się na naszym terenie nasza przyszła konkurencja: czy jest dużo takich przedsiębiorstw jak nasze, które prosperuje najlepiej i czy te najmłodsze również sobie radzą. Jeśli okazuje się, że najstarsze daje sobie rade najlepiej, a młodsze zamykają się po niedługim czasie, to sygnał ostrzegawczy. Jednak jeśli jest mała konkurencja, warto wciąż próbować. Należy w biznesplanie ocenić ile wyniesie nas remont siedziby, osprzętowanie, zakup towarów. Musimy określić sobie minimum jakie chcemy uzyskać i maksimum strat, na które nie mamy wpływu. Rzecz w tym, aby zawsze zaokrąglać sumy na swoją niekorzyść. Dowiedzmy się ilu klientów podobne firmy przyjmują jednego dnia, aby móc założyć dla siebie idealną liczbę. Pamiętajmy o inwestycji w reklamę przed otwarciem oraz inwestowaniu w promocje już podczas prowadzenia działalności. Dobrze jest podzielić biznesplan na wydatki początkowe oraz wydatki późniejsze, które są regularne i comiesięczne.