Ustalanie cen w firmie

Ustalanie cen w firmie

Działalność gospodarcza bez względu na to jakim rodzajem jest musi ustalić to, co dla niej najważniejsze, czyli zyski. Wszystkie podliczenia które pokazują wszelkie koszty ukazują również co musi firma wykonać aby temu podołać. Zadanie nie jest łatwe, ponieważ jednym z tych parametrów to ustalenie swoich cen. Jeśli ktoś chce prowadzić działalność handlową wówczas jest łatwiej ponieważ do ceny hurtowej dolicza marżę na której zarabia. Natomiast jeśli ktoś rozpoczyna swoje działania jako firma usługowa wtedy samodzielnie musi ocenić swoje umiejętności. Nie jest to proste wyliczenie ponieważ chodzi również o przyciągnięcie klientów do siebie. Na początku firmy bardzo często stosują niską politykę cenową. Ustalają próg najniższy, stosują rabaty, zniżki które mają zachęcić do skorzystania z zakupów czy usług. Dopiero z czasem widać które ceny się sprawdzają i te zostają na stałe. W miarę jak koszty wzrastają wówczas i firma podwyższa swoje ceny. Te z kolei są ściśle związane z tym do kogo ma płynąć oferta. Im bardziej bogata grupa docelowa tym i stawki mogą być adekwatnie wysokie. Cena musi tak wszystko uwzględniać aby po spłaceniu wszelkich zobowiązań firma miała dochody. Jeśli przedsiębiorca dodatkowo ma pracowników na utrzymaniu to również i oni liczą na solidne wypłaty. Im większa firma i sprzedaje lub produkuje więcej tym ceny mogą być bardziej optymalne. Wyższe są wtedy kiedy firma staje się bardziej markowa.

[Total: 2    Average: 4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.