Zagrożenia ze strony konkurencji

Zagrożenia ze strony konkurencji

Jednym z najważniejszych punktów biznesplanu jest rubryka konkurencji. Uwzględnia się tutaj dobre i słabe strony konkurencji. W definicji i regulaminie biznesplanu zawsze podkreśla się, iż niezwykle ważnym jest, by pod żadnym pozorem nie przekłamywać prawdziwości informacji, ponieważ komisje decydujące o przyznaniu dofinansowań z łatwością mają możliwość sprawdzenia prawdziwości informacji. Warto także zwrócić uwagę, iż kolejna rubryka zawiera informacje o naszych słabych i mocnych stronach. Oznacza to, iż w dalszej części biznesplanu będziemy mieli możliwości rozwijania wypowiedzi o swojej działalności. Co powinniśmy napisać o konkurencji w biznesplanie? Przede wszystkim należy uwzględnić informacje o tym, jak daleko na rynku znajduje się najbliższa siedziba konkurencji. Trudnym byłoby bowiem otworzenie restauracji, jeśli po drugiej stronie ulicy znajduje się druga podobna. Właściciel nie miałby bowiem pewności czy potencjalni klienci wybiorą właśnie jego lokal. Należy także wymienić słabe i mocne strony konkurencji uwzględniając położenie lokalu, doświadczenie zatrudnionego personelu, jakość produktów/usług, ceny w lokalu, doświadczenie na rynku, oferty promocyjne, stałych klientów. Biznesplan skupia się jednak przede wszystkim na naszym przedsiębiorstwie, a nie na innych znajdujących się na rynku, w związku z tym powinno się także wymienić pomysły, jakie wysunęliśmy, by osiągnąć przewagę nad konkurencją. Jak zatem bardzo łatwo dostrzec, każdy ma szansę stać się cieszącym się sukcesem przedsiębiorcą, jeżeli tylko odpowiednio się postara.

[Total: 2    Average: 4/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.