Kwiaciarnia i biuro nieruchomości – ponadczasowe biznesy

Mamy wiele okazji do dawania kwiatów. Dlatego kwiaciarnia wydaje się być ponadczasowym biznesem. Jeśli kochamy kwiaty, otwierając kwiaciarnię możemy połączyć hobby z zarabianiem pieniędzy. Sprzedawca kwiatów powinien być doświadczonym florystą, by sprostać nawet najbardziej wymagającemu klientowi. Aby mieć duży wybór kwiatów należy nawiązać kontakty z dostawcami roślin. Kwiaciarnia powinna także oferować usługi dekoracyjne – wykonywanie ozdób na stoły weselne czy dekorowanie kościoła oraz możliwość wysyłania kwiatów. Bo im większy asortyment i wachlarz usług, tym większy zysk. W większych miastach warto pomyśleć o biurze nieruchomości. Aby jednak otworzyć taki biznes, trzeba mieć licencję pośrednika nieruchomości, albo zatrudnić uprawnioną do pośrednictwa w obrocie nieruchomościami osobę. Biuro można założyć pod własnym nazwiskiem, lub pod szyldem jakiejś znanej sieci, w partnerstwie z nią. Nie należy też oszczędzać na płacach pracowników, bo to od ich zaangażowania będzie zależeć, jakie będziemy osiągać zyski. Zwykle biuro pobiera ok. 2-3 proc. prowizji od wartości nieruchomości, a przedmiotem transakcji są mieszkania, domy i działki budowlane. Taki biznes wymaga nie tylko wielkiego zaangażowania, ale i dobrego rozreklamowania. No i kapitału na początek, bo może minąć trochę czasu od podjęcia działalności do pierwszej transakcji.